onsdag 6 februari 2013

Bokuppgift 4

Replik och bild


"Det gamla paret hade inte TV, deras radio hade gått sönder och det var långt till närmaste granne, därför hörde de inte varningen som gick över hela landet den dagen."

Meningen jag valt påminner mig mycket om min mormor och morfar för några år sedan, dom bor ute på landet och har långt till sina grannar. En gång när vi var och hälsade på där hade deras radio gått sönder och dom hade ingen TV. Det kändes väldigt konstigt att inte kunna höra något från omvärlden, men den dagen skedde ingen katastrof.
På bilden jag valde är det ett gammalt par som ser väldigt ensamma och olyckliga ut. Det är ungefär såhär jag föreställde mig paret dom skriver om i boken när jag läste.
   Paret skulle kunna vara utan tv och radio, och inte höra något från omvärlden. Jag tror inte att jag skulle klara mig utan att få information från världen, men det är ju så dom har växt upp.

1 kommentar:

  1. Tänk på att lägga till en rubrik. Du har det väldigt bra med punkter och andra skrivregler. Du har skrivit så att man kan förstå hur det hänger ihop. Det är bra att du varierar med orden. Du skriver om samma saker hela tiden och då är det väldigt lätt att förstå. Det är bra att du har växlat mellan personligt och allmänt i texten

    SvaraRadera