måndag 11 mars 2013

Bokuppgift v9

Intervju med gatubarnet "Dogboy"!


Idag har jag fått ett tillfället att få en intervju med ett såkallat "gatubarn". 

Vad heter du på riktigt och hur fick du namnet Dogboy?
Mitt riktiga namn är Alex men jag fick namnet dogboy efter att jag hittade en hund på soptippen.

Hur blev du ett gatubarn?
Det hela började med att mina föräldrar lämnade mig och stack till USA för att leta efter jobb. Jag fick då bo hos min moster och morbror men trivdes inte särskilt mycket. Jag beslutade mig för att söka efter ett nytt liv ute på gatan och hittade lyckan.

Kan du berätta om en händelse under din tid som gatubarn?
Efter att jag blivit utsläppt ur fängelset gick jag över bron och träffade en tjej från "andra sidan". Hon kom fram och pratade med mig och beundrade mina hundar. Vi träffades senare i hennes föräldrars skoaffär när dom var och åt. Jag blev förälskad.

Längtar du inte tillbaka till ditt gamla liv?
Ibland tänker jag på mina föräldrar och saknar dom, men jag känner att det livet på gatan passar mig bättre och har inget att återvända till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar